Confidențialitatea pe Internet și cum pot fi folosite informațiile tale

de
24.04.2017

Confidențialitatea pe Internet și cum pot fi folosite informațiile tale informații featured facebook

Subiectul pe care se bazează acest articol nu este legat direct de Android, nu este specific doar Android-ului, dar toți îl folosim – Internetul.

Confidențialitatea a devenit o problemă din ce în ce mai mare, unele țări adoptând chiar și legi care lasă indivizi să îți cumpere istoricul browser-ului, astfel invadându-ți spațiul personal.

Acum câteva zile pe Facebook s-a lansat un trend nou unde oamenii dau copy-paste la un mesaj extrem de lung ce le impune celor de la Facebook să nu facă publice informațiile personale. In a nutshell, aceștia nu vor ca informațiile lor să fie publice, fie că este vorba de poze, videoclipuri, număr de telefon, referindu-se la o schimbare a politicii de confidențialitate a Facebook-ului care „va avea loc cât de curând”. Știrea este un fals, dar totuși:

Facebook deja oferă diferiților sponsori informații legate de contul dvs, precum:

Lucruri pe care le faci și informații pe care le oferi.

Colectăm conținutul și alte informații pe care le oferi când utilizezi Serviciile noastre, inclusiv atunci când îți creezi un cont, când creezi sau distribui conținut și când trimiți mesaje sau comunici cu alte persoane. Printre acestea se pot număra informații din conținutul sau despre conținutul pe care îl furnizezi, cum ar fi locația unei fotografii sau data la care a fost creat un fișier. De asemenea, colectăm informații despre modul în care utilizezi Serviciile noastre, cum ar fi tipurile de conținut pe care le vizualizezi sau cu care interacționezi, sau frecvența și durata activităților tale… Restul

Site-uri precum Facebook, Twitter și multe altele par gratis. Intri pe ele fără să plătești. Nici cash,nici cu cardul de credit. În schimb, le oferi informații despre tine. O să simplific foarte mult în următorul exemplu, iar foarte multe detalii vor fi pierdute, dar vreau să creez o idee de bază.

Facebook are in față 10 vânzători, din toate domeniile, cu tot felul de produse. Acei vânzători pot să riște și să arate reclame la 20 de oameni ca și tine, fără a ști ce preferințe au sau pot cumpăra de la Facebook date despre utilizatori. Astfel, aceștia oferă reclame doar celor care sunt  interesați de produse în domeniul respectiv, mărind astfel șansa de a avea clienți fideli și de durată.

Mie chiar mi s-a întâmplat acest lucru. Am vrut să achiziționez un set de obiective de pe Amazon, am căutat undeva la 30-45 de minute, fără a găsi ceea ce voiam. A doua zi am primit undeva la 100 de SMS-uri spam de la un număr care îmi spunea să intru pe un site, că au ei reduceri la obiective. Instant mi-am dat seama că Amazon mi-a vândut numărul de telefon cu care m-am logat, pur și simplu, fără niciun anunț, fără nicio notificare. 

În altă ordine de idei, vreau să discut și despre cât de sigure sunt pozele sau videoclipurile tale pe care le postezi pe Internet. Când pui orice informație pe internet, nu o mai poți recupera. Le poți șterge de pe un anume site pe care le-ai postat, dar ele rămân indexate în cloud. Ele reprezintă „big data”. Ca să nu lungesc articolul, aveți un videoclip care vă explică ce înseamnă „big data”, acesta aparținându-le celor de la Cavaleria.

Astfel, la finalul zilei, tot oferim informații personale site-urilor pe care le accesăm, fie că vrem fie că nu, de la adresa IP la ce culoare a laptopurilor căutăm pe Internet. Cel mai bine este să păstrăm informațiile personale, nu să le punem pe tavă pe diferite rețele de socializare sau pe alte site-uri. Aici mă refer la poze cu noi, locația noastră (check-in-uri) și altele.

Cauți un device Android? Gasește-l pe cel potrivit în reducerile eMAG de azi!
Despre autor

Ma numesc Mihai și am 16 ani. Mă pasionează fotografia și tehnologia.Membru îndelungat pe XDA și fost admin pe Android Central.

Sustine
Click!